درام سروته روکش پلاستیکی

درام سروته روکش پلاستیکی چیست و چه کاربردی دارد؟

درام نوار نقاله یک قطعه اصلی در سیستم نقاله‌ها است، این ابزار بر روی نوار نقاله نصب می‌شود. درام‌ها به عنوان نقطه انتقال قدرت بین موتور و نوار نقاله عمل می‌کنند. آنها به وسیلهٔ موتورهای الکتریکی و یا هیدرولیکی دور می‌زنند و باعث حرکت این سازه می‌شوند. به این طریق مواد از یک مکان به مکان دیگر منتقل خواهد شد. این قطعه معمولاً از جنس فولاد و فلز ساخته شده است و برای مقاومت در برابر فشار و وزن مواد مورد حمل طراحی شده‌اند. درام سروته روکش پلاستیکی یکی از انواع درام‌ها است، با توجه به نام این درام حتما متوجه‌ می‌شوید لایه‌‌ای که بر روی آن قرار گرفته است از جنس پلاستیک است. پلاستیک به کار رفته در این اقلام نیز دارای مدل‌ها و رنج کیفی مختلف است. از این سازه در صنعت‌های مختلف از جمله حمل و نقل مواد شیمیایی، مواد غذایی و محصولات صنعتی استفاده می‌شود.

نوع رویه‌ی به کار رفته در درام سروته روکش پلاستیکی با توجه به عوامل متعدد از جمله نوار نقاله، نوع موادی که حمل می‌کند و حتی شرایط محیطی تعیین می‌شود. می‌توان گفت وظیفه روکش پلاستیکی در این قطعه پوشش‌ دهی محتویات داخل درام است. این درام نسبت به دیگر درام‌ها دارای مزیت‌هایی است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

بررسی جزئیات جنس درام سروته روکش پلاستیکی

 در رابطه با جنس درام سروته روکش پلاستیکی به طور کلی می‌توان گفت که از دو بخش تشکیل شده است. لازم به ذکر است باید توجه داشته باشید که درام از جنس فلز است و فقط روکش آن از پلاستیک ساخته شده است. ما در این بخش قصد داریم جزئیات جنس این نوع درام را در قسمت بدنه و روکش آن برای شما شرح دهیم.

بدنه درام، بیشتر از فلزات ساخته می‌شود. از جمله این فلزات می‌توانیم به فولاد یا آلومینیوم و آهن اشاره کنیم. پس از ساخت این قطعه از فلز، لایه بیرونی آن از روکش پلاستیکی پوشیده می‌شود. این نوع درام‌ها برای حمل مواد شیمیایی و موادی که خورنده هستند، بسیارمناسب‌ است. علت ساخت درام سروته روکش پلاستیکی از فلزاتی از جمله آلومینیوم به دلیل مقاومت و استحکام آن است. در این حالت کمترین آسیب به دستگاه وارد می‌شود و همچنین عمر مفید آن افزایش خواهد داشت.

روکش پلاستیکی پلی اتیلن (HDPE) یکی از این روکش‌ها است. 

می‌توان گفت این نوع پلاستیک برای حمل مواد شیمیایی، مواد غذایی و محصولات صنعتی مناسب‌تر است. پلی پروپیلن (PP) دومین نوع از این پوشش دهنده است، این نوع از پلاستیک برای حمل مواد غذایی و محصول‌های صنعتی به کار می‌رود. حمل مواد شیمیایی با این مدل روکش اصلا مناسب نیست. آخرین روکش پلاستیکی، پلی وینیل کلراید (PVC) است، این لایه اضافه برای حمل مواد شیمیایی و همچنین مواد خورنده استفاده می‌شود. جنس درام سروته روکش پلاستیکی به عوامل مختلفی مانند نوع ماده‌ای که قصد دارید حمل کنید، دمایی که مورد استفاده است و میزان بودجه بستگی دارد.

علاوه بر جنس، ضخامت روکش پلاستیکی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. ضخامت روکش باید متناسب با نوع ماده‌ای که قصد دارید حمل کنید و همچنین میزان ضربه و سایشی که درام در معرض آن قرار می‌گیرد، انتخاب شود.

 

فرایند تولید درام سروته روکش پلاستیکی

فرایند تولید غلطک درام سروته روکش پلاستیکی چند مرحله را شامل می‌شود، به طور کلی به این پروسه به شکل خلاصه وار در این قسمت اشاره داریم. از جمله این مراحل می‌توان به آماده سازی مواد اولیه، ساخت بدنه، ساخت روکش پلاستیکی، مونتاژ درام، تست و بازرسی اشاره کرد، در ادامه هر کدام را شرح می‌دهیم.

  • آماده سازی مواد اولیه: مواد اولیه‌ی بدنه درام، ورق‌های فلزی هستند، ورق‌ها با ضخامت‌های مختلف و جنس‌های مختلف مانند فولاد و آلومینیوم موجود اند. از دیگر مواد اولیه‌ برای ساخت روکش پلاستیکی، گرانول‌های پلاستیکی هستند، برای سروته درام نیز از پلاستیک استفاده می‌شود. 
  • ساخت بدنه درام: در این مرحله پس از آماده سازی مواد اولیه، ورق‌های فلزی در ابعاد مورد نظر برش داده می‌شوند. سپس لبه‌های ورق‌ها را خم کرده و به یکدیگر جوش می‌دهند در صورت نیاز نیز، سوراخ‌هایی را برای تهویه یا تخلیه بر روی بدنه درام ایجاد می‌کنند.
  •  ساخت روکش پلاستیکی: در ساخت روکش از جنس پلاستیک ابتدا گرانول‌های پلاستیکی را ذوب می‌کنند. پس از آن مواد مذاب پلاستیکی را در قطرهای مختلف بر روی یک سطح صاف پهن می‌کنند. در آخرین مرحله این روکش‌ها را در ابعاد مورد نظر برش می‌دهند.
  • مونتاژ درام: در مرحله مونتاژ قطعات تولید شده را به یکدیگر متصل کنند، روکش پلاستیکی آماده شده را به بدنه درام می‌چسبانند. سروته پلاستیکی درام را نیز به بدنه درام متصل می‌کنند، سپس غلطک‌ها  و یاتاقان‌ها را بر روی بدنه نصب می‌کنند.
  • تست و بازرسی: پس از تکمیل فرایند تولید درام سروته روکش پلاستیکی سازه را از نظر نشتی، استحکام و استاندارد تست می‌کنند. موارد گفته شده یک به یک مورد بررسی قرار می‌گیرند تا از سلامت درام اطمینان حاصل شود. همچنین درام از نظر کیفیت ظاهری نیز بازرسی می‌کنند.

 

اصول طراحی درام سروته روکش پلاستیکی

در طراحی هر قطعه یا ابزاری از جمله درام، باید اصول و قوانینی را مد نظر داشت. طراحی درام غلطک سروته روکش پلاستیکی باید بر اساس الزامات و استانداردهای مختلفی انجام شود. برخی از این قوانین و الزامات کلیدی که در طراحی این نوع درام‌ها به کار می‌رود، شامل موارد زیر است.

  •  انتخاب مواد اولیه
  • ضخامت روکش پلاستیکی
  • ابعاد درام
  • ظرفیت باز واستاندارد‌ها

 

انتخاب مواد اولیه 

انتخاب مواد اولیه مناسب بر روی تولید نهایی و محیط زیست تاثیر بسزایی دارد. متریال اولیه مورد استفاده برای تولید اجزای مختلف درام از جمله یاتاقان‌ها، غلطک، بدنه و جنس روکش باید با توجه به نوع ماده‌ای که قصد دارید حمل کنید، انتخاب شود. پلاستیک (HDPE، PP، PVC) و فلز (فولاد، آلومینیوم از جمله این نمونه‌ها هستند.

 

ضخامت روکش پلاستیکی

روکش‌‌های یک به عنوان محافظ کاربرد دارند. پس در اصول طراحی باید مورد اهمیت بسیار قرار بگیرند. یکی از این روکش‌‌ها، روکش پلاستیکی است، که باید ضخامت آن متناسب با نوع ماده‌ای که قصد حمل آن را دارید انتخاب شود. میزان ضربه و سایشی که درام در معرض آن قرار می‌گیرد نیز بر روی انتخاب میزان ضخامت پوشش دهنده تاثیر دارد.

 

ابعاد درام

درام غلطک‌ها در اندازه‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در اصول طراحی ابعاد درام نیز باید متناسب با نیاز شما باشد. البته نوع نوار نقاله‌ای که قصد دارید از آن استفاده کنید، نیز بر روی ابعاد درام تاثیرگذار است. در کل شما با کمی جستجو می‌توانید شاهد تولید و مصرف درام سروته روکش پلاستیکی بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشید.

 

ظرفیت بار و استاندارد‌ها

درام غلطک سروته روکش پلاستیکی باید ظرفیت تحمل بار مورد نظر را داشته باشد، به همین دلیل در طراحی آن باید این موضوع را در نظر گرفت. درام باید قبل از استفاده از نظر نشتی و استحکام تست شود، همچنین باید از نظر کیفیت ظاهری نیز بازرسی شود. طراحی درام غلطک سروته روکش پلاستیکی باید بر اساس استانداردهای ملی و بین‌المللی مانند ISO 9001 و CE انجام می‌شود.

 

کاربرد درام سروته روکش پلاستیکی

درام سروته روکش پلاستیکی در موارد مختلفی از جمله حمل و نقل محصولات صنعتی، مواد غذایی، کشاورزی و مواد معدنی کاربرد دارد. این نوع درام‌ها قادر هستند تمام محصولات و وسایل را از نقطه‌ی شروع به نقطه‌ی پایان حمل کنند. درام در شکل‌ها و مدل‌های متفاوتی تولید و به بازار عرضه می‌شود که هر‌یک از این درام‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. در این قسمت برخی از کاربردهای درام‌ سروته روکش پلاستیکی که رایج‌ترهستند را بیان می‌کنیم.

  • مواد غذایی: مواد غذایی توسط نقاله‌های PVC در دو نوع ساده و آجدار ساخته می‌شوند، این‌ اقلام در صنایع غذایی و بهداشت کاربرد دارند. این درام‌ها به طور کلی امکان شستشو را فراهم کرده و ضد روغن هستند. کارخانه‌های مواد غذایی برای حمل کردن بسته‌‌ بندی‌های مرغ و گوشت، سبزیجات، ماهی، کیک و کلوچه و موارد دیگر از این درام غلطک استفاده می‌کنند.
  •  مواد معدنی: منظور از مواد معدنی، سنگ معدن، زغال سنگ، شن و ماسه است. نوار نقاله‌ها نقش اصلی و حیاتی در عملیات معادن را ایفا می‌کنند. نوار نقاله، مواد استخراج شده از معادن را به کارخانه‌ فرآوری انتقال می‌دهند. در واقع درام‌ها در کنار ماشین آلات توده ساز (استکر‌ها) و ریکلایمر‌ها عملیات و فرآیند توزیع مواد معدنی را مدیریت می‌کند. 
  • کشاورزی :درام سروته روکش پلاستیکی برای حمل و نقل محصولات کشاورزی به صورت فله‌ی به کار می‌رود. این محصولات عبارتند از جو، گندم، حبوبات و غیره است. این دستگاه به فرآیند حمل و انتقال محصولات کشاورزی سرعت می‌بخشد، همچنین هزینه‌ی زمانی و انسانی را کاهش می‌دهد. همچنین در معدن، صنعت و بازیافت نیز به کار برده‌ می‌شود. 

 

قیمت درام سروته روکش پلاستیکی

قیمت درام غلطک سروته روکش پلاستیکی به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله عواملی که می‌توان به آن اشاره داشت مواد تشکیل دهنده آن است. مواد اولیه مورد استفاده در ساخت بدنه درام، روکش پلاستیکی، سروته درام، غلطک‌ها و یاتاقان‌ها در قیمت نهایی درام موثر است. ابعاد درام، اندازه درام و همچنین ظرفیت بار از دیگر عوامل اثر گذار بر افزایش بهای این سازه است.

در کنار موارد گفته شده برند و شرکت تولید کننده درام نیز در قیمت نهایی درام موثر است. یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه تولید درام سروته روکش پلاستیکی مجموعه زیگورات است که با تجربه چند‌ ساله در این زمینه فعالیت دارند. برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید. از دیگر موارد اثر گذار بر قیمت این نوع درام هزینه‌های گمرکی است، در صورتی که درام از خارج به کشور وارد شود، بحث هزینه‌های گمرکی به میان می‌آید. در صورتی که نیاز به نصب و راه اندازی درام توسط شرکت تولید کننده باشد، این هزینه‌ نیز به قیمت درام افزوده خواهد شد. برای اطلاع از قیمت دقیق درام غلطک سروته روکش پلاستیکی، می‌توانید با شرکت‌ تولید کننده زیگورات تماس گرفته و با توجه به نیاز خود، استعلام قیمت بگیرید.

 

ویژگی‌های پوشش پلاستیکی در درام سروته روکش پلاستیکی

هر یک از روکش‌هایی که در درام‌ها به کار می‌روند ویژگی‌های مختص به خود را دارند که بر روی عملکرد آنها تاثیر دارد. روکش پلاستیکی استفاده رایجی در درام‌ها دارد و علت آن مقاومت و استحکام آن است. در این قسمت بعضی از ویژگی‌های پوشش پلاستیکی در درام سروته روکش پلاستیکی را برای شما شرح می‌دهیم.

اولین ویژگی که می‌توان به آن اشاره کرد خاصیت ضد آب بودن این روکش است. این پوشش که بر روی درام قرار دارد از نفوذ آب به داخل قطعه جلوگیری می‌کند. مقاوم بودن در برابر ساییدگی مهم‌ترین ویژگی این لایه است. در واقع یکی از وظایف این پوشش دهنده محافظت از درام در مقابل سایش است که باعث عمر بیشتر درام می‌شود.

وقتی یک لایه پلاستیکی مثل پلی‌یورتان بر روی درام قرار می‌گیرد، باعث می‌شود که مقاومت مکانیکی و استحکام غلطک درام بیشتر شود و این موضوع به یک ویژگی تبدیل شده است. آخرین مورد که اهمیت زیادی هم دارد، بهبود ویژگی‌های الکتریکی است، گاهی اوقات از پوشش پلاستیکی استفاده می‌کنند تا در درام غلطک عایق الکتریکی افزایش یابد.

 

مزایا و معایب درام سروته روکش پلاستیکی

اگر روند استفاده از یک سازه بیشتر شود می‌توان به این نتیجه رسید که سازه نام برده دارای برخی مزیت‌ ها است. اما باید توجه داشت که هر چیزی در کنار مزایای خود دارای معایب خاصی هم هست. درام سروته روکش پلاستیکی نیز از این قضیه مستثنی نیست. این سازه حاوی ویژگی‌های مثبت و منفی بسیاری است که در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

از جمله مزایای این مدل از درام  روکش پلاستیکی آن است این روکش به محافظت از محتویات درام در برابر رطوبت و آب، گرد و غبار و سایر آلاینده‌ها کمک می‌کند. مقاومت، مزیت دیگر این سازه است، روکش پلاستیکی به افزایش استحکام درام در برابر ضربه‌های سنگین و آسیب‌های شدید کمک می‌کند.

درام‌های سروته روکش پلاستیکی به طور کلی سبک‌تر از درام‌های دیگر هستند که این ویژگی حمل و نقل آنها را آسان‌تر می‌کند و این یک مزیت محسوب می‌شود. روکش‌های به کار رفته در این نوع درام قابلیت بازیافت دارند، که آنها را به یک گزینه سازگار با محیط زیست تبدیل کرده است. این نوع درام برای حمل و نقل مواد خطرناک اسیدی، قلیایی و شوینده گزینه مناسبی هستند و همچنین مایعاتی مثل رنگ، روغن و روان‌ کننده‌ها را نیز حمل می‌کند.

معایب استفاده از درام سروته روکش پلاستیکی نیز شامل مواردی می‌شود که از جمله آنها هزینه است. این نوع درام‌ها به طور کلی با توجه به ویژگی‌ها و مواد به کار رفته در تولید آن گران‌تر از سایر درام‌ها هستند. روکش پلاستیکی به کار رفته در این ابزار ممکن است در برابر برخی از مواد‌های شیمیایی خاص مقاوم نباشد و دچار مشکل شوند، که این موضوع یکی از معایب این ابزار است. همچنین ممکن است این روکش پلاستیکی در برابر دمای بالا و حرارت شدید مقاوم نباشد و دچار آسیب شود. این آسیب‌ها در نهایت باعث می‌شود روکش پلاستیکی نتواند وظیفه محافظت خود را به درستی انجام دهد.

 

مشخصات فنی درام سروته روکش پلاستیکی

مشخصات فنی این ابزار به عوامل مختلف بستگی دارد، از جمله آنها ظرفیت بار، برند و ضخامت روکش است. قبل از خرید خود مشخصات درام سروته روکش پلاستیکی را مورد ارزیابی قرار دهید. در این قسمت برخی از رایج‌ترین مشخصات فنی این نوع درام را مطرح می‌کنیم.

 

جنس بدنه درام:  فلز (آلومینیوم، فولاد، آهن)
ضخامت روکش پلاستیکی: 0.5 میلی متر تا 5 میلی متر
ابعاد درام: قطر 100 تا 2000 میلی‌متر

طول 500 تا 5000 میلی‌متر

ظرفیت بار: 50 کیلوگرم تا 5000 کیلوگرم
جنس سروته درام: پلاستیک (PVC, PP, HDPE)
جنس یاتاقان‌ها: فولاد، چدن، برنج
استاندارد‌ها: استاندارد ISO 9001 و CE

 

از جمله سایر مشخصات نیز می‌توانیم به رنگ اشاره کنیم، این درام با روکش پلاستیکی در چند رنگ سفید، مشکی، آبی و غیره موجود است. همچنین تولید‌ کننده‌گان می‌توانند بر روی درام سروته روکش پلاستیکی لوگو و مشخصات دلخواه خود را چاپ کنند. از این طریق تولیدات خود را برای شرکت خود شخصی سازی کنند. 

 

معرفی گروه صنعتی زیگورات

گروه صنعتی زیگورات یکی از معتبر‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید درام سروته روکش پلاستیکی است. این شرکت با هدف طراحی، ساخت و تولید قطعات و ابزار‌های صنعتی و مهندسی از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده است. شرکت نام برده با انجام پروژه‌های عظیم در زمینه‌های مختلف صنعتی، باعث ایجاد اطمینان 19 ساله میان خود و مشتریان شده است.

گروه‌ مهندسی زیگورات با رعایت استانداردهای جهانی و جزئیات، کیفیت بالایی را در هر قطعه و ابزار به هموطنان ارائه می‌دهد. متریالی که موسسه زیگورات استفاده می‌کند نیز متریال درجه یک و گرید A داخلی است. 

این شرکت متعهد است که در آینده از میزان کیفیت به دلایل مختلف نکاهد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه، تماس حاصل کنید یا شماره خود را به این مجموعه ارسال کنید تا  مشاوران تیم با شما تماس بگیرند‌. گروه صنعتی زیگورات از قیمت‌های مناسب و کیفیت بالا برخوردار است و شما می‌توانید از طریق این شرکت خریدی مطمئن و دقیق داشته باشید.

 

کلام پایانی 

با توجه به موارد بیان شده، درام سروته روکش پلاستیکی می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد برای فعالیت‌های صنعتي باشد، این سازه در حقیقت یک قطعه است که در درام نوار نقاله به کار می‌رود. هنگام انتخاب این مدل درام مطمئن شوید که محصول انتخابی شما با ماده‌ای که قصد حمل آن را دارید سازگار باشد. تعمیر و نگه‌داری درام نیز اهمیت بالایی دارد، برای این کار می‌توانید با شرکت زیگورات ارتباط بگیرید و نسبت به تعمیر اقدام کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *